Акумулятори

Акумулятори з технологією AGM: переваги та недоліки

Акумулятори з технологією AGM: переваги та недоліки 1 ⚡ eStrum

Акумулятори з технологією AGM (Absorbent Glass Mat)

Акумулятори з технологією AGM Absorbent Glass Mat

Технологія AGM стала популярною на початку 80-х при розробці герметичних свинцево-кислотних батарей для військових літаків, автомобілів та джерел резервного харчування. Переваги полягають у можливості помітно зменшити вагу батареї та підвищити її надійність. Сірчана кислота в такому акумуляторі поглинається дуже пористим тонким заповнювачем зі скловолокна, змінюючи стан електроліту з рідкого на абсорбоване. Це дозволяє експлуатувати батарею майже у будь-якому положенні. Пластини AGM акумулятора можуть бути плоскими, як і в звичайному затопленому акумуляторі свинцево-кислотному, а також циліндричної форми.


 

Standard Range AGM Deep Cycle Range AGM Gellyte Range GEL
свинцево-кислотні акумулятори акумулятори для газового казана гелеві акумулятори 12 вольт 100 ач і 200 ач
10 – 12 років / 600 циклів 10 – 12 років / 700 циклів 10 – 12 років / 750 циклів
універсальна серія AGM для глибоких розрядів AGM універсальна серія GEL

AGM акумулятор має дуже низький внутрішній опір, здатний генерувати високі показники сили струму та забезпечує відносно довгий термін служби навіть за глибоких розрядів. Він не вимагає технічного обслуговування, надійніше та легше звичайного свинцево-кислотного акумулятора. У той час як затоплений акумулятор вимагає додавання дистильованої води в електроліт кожні 6 місяців для запобігання сульфатації AGM акумулятор меншою мірою схильний до цього процесу. Також варто відзначити низький рівень саморозряду та стійкість до мінусових температур.

Однією з найвагоміших переваг AGM технології є швидкість зарядки, що в п’ять разів перевищує значення звичайної затопленої версії акумулятора, а також толерантність до глибоких розрядів. При 80% циклічному розряді AGM акумулятор забезпечить таку ж кількість циклів заряд/розряд, як і затоплений акумулятор при 50%. До недоліків варто віднести нижчу питому енергоємність та вищі виробничі витрати порівняно із затопленою версією.

Більшість AGM акумуляторів розробляються із середнім рівнем ємності, що варіюється від 30 до 100 ампер-годин. Ними часто комплектуються автомобілі преміум-класу для забезпечення електроживлення таких енергоємних функцій, як підігрів сидінь, рульового колеса, дзеркал та вітрового скла. Також AGM акумулятори знайшли своє застосування у гоночних автомобілях, оскільки стійкі до вібрації.

AGM акумулятор є кращим вибором для преміум-мотоциклів. Будучи герметичним, він безпечніший при зовнішньому пошкодженні, так як не відбувається розливу кислоти. Також перевагою є невелика вага при тій же продуктивності та можливість встановлення під будь-яким кутом. Через хороші показники роботи при низьких температурах AGM акумулятори також використовуються у водному транспорті, трейлерах і робототехніці.


AGM Deep Cycle GEL Deep Cycle Літієві (LiFePO 4)
акумулятори AGM акумулятори GEL акумулятори літій-залізо-фосфатні
10 років / 400 циклів 10 років / 500 циклів 20 років / 2200 циклів
універсальне застосування для циклічних розрядів для частих глибоких розрядів

AGM акумулятори все частіше використовуються як джерело живлення для системи “старт-стоп”. Використання класичної затопленої версії акумулятора для цієї системи призводить до вичерпання ресурсу останнього лише за 2 роки у зв’язку з присутністю циклів глибокого розряду. ( Дивіться: Вплив температури та навантаження на термін служби акумулятора ).

Як і всі гелеві та герметичні акумулятори, AGM чутливі до перезарядки. Показник напруги 2,40 вольта (або більше) на комірку при зарядці цілком нормальний; проте в режимі підзарядки слід використовувати напругу в діапазоні між 2,25 і 2,3 вольта на комірку (при спекотній літній температурі може знадобитися навіть ще менша напруга). Автомобілі, що використовують звичайні затоплені акумулятори, налаштовані на фіксовану напругу підзарядки – 14,00 вольт (2,40 вольта на комірку), і якщо замінити в такому автомобілі звичайний акумулятор на AGM, підвищена напруга підзарядки буде шкідливою. ( Дивіться: Як правильно заряджати свинцево-кислотний акумулятор ).

AGM та інші герметичні акумулятори чутливі до нагрівання і тому повинні бути встановлені далеко від моторного відсіку. Виробники рекомендують переривати зарядку, якщо температура батареї сягає 49°С. У таблиці 1 перераховані переваги та недоліки технології AGM.

Переваги Захист від розливу завдяки герметичному корпусу та абсорбції електроліту в пористому заповнювачі
Висока питома потужність, низький внутрішній опір
У 5 разів швидша зарядка в порівнянні з затопленою версією
Більш схильні до циклічного режиму роботи, ніж затоплені системи
всередині батареї)
Стійкість до вібрації завдяки багатошаровій конструкції
Впевнена робота при низьких температурах
Менш схили до сульфатації
Недоліки Більш висока вартість виробництва порівняно із затопленими (але дешевше, ніж гелеві)
Чутливі до перевищення напруги зарядки Поступове рівномірне зменшення ємності (у гелевих – купоподібна
крива продуктивності)
Низька питома енергоємність
Повинні зберігатися повністю зарядженими (менше критично, ніж для затоплених)
(але у складі менше свинцю та кислоти, ніж у затопленому)